Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


E-mail: nemmegyakresz@gmail.com

 

Telefonszám: 06 20 345 14 89

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

http://segedmotor.blog.hu

(Adamdrue, 2010.08.17 01:26)

Ha marad 1,5 méter hely a gyalogosoknak, motorral szabad járdán parkolni.
Részletesebben: http://segedmotor.blog.hu/2010/08/17/mikor_szabad_motorral_jardan_parkolni

Mester Imre, szakoktató

(Válasz a blogos felvetésre , 2010.01.25 00:35)

Szerintem ezzel nem foglalkoznak, nem büntetnek, ha ott a "P" tábla, és ha kiegészítő tábla sincs. Mindenki döntése szerint parkol ott, akadályozva a forgalmat.

Ismétlem - persze, lehet, hogy nem értem a felvetést - a parkolóőr nincs ott minden "P" táblánál, csak a várakozási övezetekben például. Így felesleges volt feltenni a kérdést, mert: "Parkolóőr szabálytalanul várakozó járművet nem büntethet".

Nem tudom, mennyire szabályos a 4,2 méter széles úttest, peremkerületekben, kisvárosokban, falvakban sok olyan kétirányú út van, ahol szintén nem teljesül ez: hogy a minimális szélesség 5 méter legyen. A KRESZ-ben ezt a "kitérés" fogalom szabályozza.
Nem lehetséges szabályos parkoló területet kialakítani, hiszen egy sáv szélessége általában 3 méter, felfestve 2,75 méter, a gépkocsi "képzeletbeli" szélessége 2,5 méter. Nem jön össze. Nem kéne a Szilágyi Erzsébet fasorban parkolni! Zöldövezet legyen inkább.

Az új jogszabályból adódó helyi problémákat, ötleteket - melyek nagyon is helyt állnak - én elsősorban állampolgári jogommal élve akarnám elérni, tehát a polgármesterhez fordulnék kérelmemmel, illetve fordulnák azon közösség kérelmével, melynek képviselője vagyok.

A kérdésekben szereplő példákra a KRESZ szerint mindig van megoldás, de nem általánosságban. Ha megbüntetnek valakit ...

Örvendek, hogy ennyire a szívén viseli a parkolási problémákat, de szerintem az értekezést folytassuk az Önök oldalán vagy levélben. Ebben szívesen részt veszek.

egypar.blog@gmail.com

(egypar.blog.hu, 2010.01.23 18:02)

Nagyon szépen köszönjük a részletes válaszokat, és hogy vette a fáradtságot.

Felmerült még egy kérdés. Mi történik akkor, ha a P tábla csík nélkül (mert lekopott) árválkodik egy olyan utcában ahol a 3 méteres szabály él-(het) az utca keskenysége miatt. Tábla vonalától szabályos a parkolás - de ha nincs meg a felfestés akkor a "3 méter miatt" mégsem szabad? Itt is felmerül a mikor büntethet a parkolóőr kérdés.

"A parkolóőr nem büntethet, mint általános megfogalmazás" - annyiban talán nem általános, hiszen ha lekopott a felfestés és az ekkor érvényes szabályokat be nem tartva 5 méteren belül parkolunk, az szabálytalan. És így mint azt az új jogszabály kimondja, parkolóőr szabálytalanul parkoló autót nem büntethet!

És még egy bónusz.
Mennyire szabályos forgalomtechnikai megoldás a Szilágyi Erzsébet fasoron a kétirányú forgalom engedélyezése, képeinken látható hogy a két padka között körülbelül 4 méter 20 centi van.

Lehetséges itt elérni a szabályos parkolást azzal, hogy az utcát egyirányúsítják, és parkolósávot festenek fel? Mekkora szélességnek kéne maradni a forgalomban résztvevő autóknak a parkolók mellett?


Vitás esetről mi még nem tudunk, csak az új helyzetből adódó esetleges problémákat szeretnénk tisztázni, feltárni. Ebben kértük ki véleményét -és még kérnénk is ki, amit mégegyszer nagyon köszönünk.

Válasz a blogos felvetésre

(Mester Imre, szakoktató, 2010.01.23 16:03)

Kedves "Kétkedő" (mint Blogger név)!

Ha parkolás helyét jelző felfestés lekopik, akkor értelemszerűen a sarkok meghosszabbított vonalától számított legalább 5 méterre lehet várakozni (csak a látható útburkolati jel érvényes). Az meglehetősen általános megfogalmazás, hogy a parkolóőr nem büntethet(?) ... Ha ez zónán belül van, és a jármű "megfizette" a parkolási díjat, akkor nem büntethet, hiszen a parkolóőr a jogosultságot nézi. A közterület-felügyelet, illetőleg a rendőrség már mást is nézhet, ha egyáltalán .... Ha ott van a vonal, akkor viszont utóbbi kettő hatóság sem büntethet.
Olvastam a blogot.
Ha bármilyen jogvitás eset van, akkor arra kéne kitérni, akár itt, akár más úton: a jogviták, illetőleg szabálysértések különféleképp értelmezésére például fellebbezési lehetőség is van (állampolgári jog)! Célszerű a kérdéses helyekről az önkormányzatnál, mint "parkolóhelyet biztosító szervnél" érdeklődni.

Az útburkolati jeleknek nem kell egybe esniük a jelzőtábla vonalával (a tábla nem helyezhető el akárhol). Ha nincs útburkolati jel, akkor a tábla vonalától érvényes a szabályozás, általában, ha más, pl. kiegészítő tábla nincs elhelyezve. Ugyanez érvényes a többi esetre is.

A jelzőtáblák kihelyezését Budapest Főváros Önkormányzata rendeli el, legfelsőbb fokon, legyen szó nem fővárosi, hanem kerületi tulajdonban lévő útról, a kihelyezést - ha jól tudom - a közterület fenntartók végzik, valamint a felfestést is.

Igen, én is tudom hogy sok helyen nem marad meg a 3 vagy az 5,5 méter, de ez strukturális (az úttest szélessége)) hiányosságokkal magyarázható. Ellenkező esetben az lenne a feltevés, hogy miért nincs elég parkolóhely. Kisebb forgalmú utcákban ez talán "elfogadható", de mindenképpen nehezen megoldható állami feladat. Ezt valószínűleg a kerület kezdeményezte, így próbálva könnyíteni a parkolási nehézségeken.
Üdvözlettel
Mester Imre

egypar.blog@gmail.com

(egypar.blog.hu, 2010.01.22 10:44)

Kedves Imre !
Véleményére lennénk kíváncsiak.
Érdeklődnénk, hogy mi a szabályos parkolás abban az esetben, ha a zónán belül (nem a határánál)egy kereszteződésénél, ahol nincs semmilyen P tábla és a felfestett fehér vonal ami a sarkoknál az első parkolóhelyet mutatja sokszor a saroktól csak bő 1 méterre, lekopik? Ilyenkor 5 méterre kell legalább a saroktól parkolnunk? Ha azon belül tesszük parkolóőr nem büntethet? Ahol van "P" tábla, legyen az fizető övezetes vagy sem, azoknak mindig egy vonalba kell esniük az első fehér csík vonalával? Ugyanez a zóna vége táblák, és csíkokra is jellemző? Fővárosi kerületben kinek a jogköre a felfestés és tábla kihelyezése?

U.I.: Nevetséges hogy az alábbi írásunkban olvasható területen a " 3 méteres" jogszabály miatt eddig gyakorlatilag sehol sem lett volna szabad megállni, mert egyik utca sem volt több 5 méternél, ellenben most hogy fizetőssé váltak.

http://egypar.blog.hu/2010/01/19/meg_mindig_a_parkolasrol_valtozasok_fel_9_felfestes_zonak

Válasz Designer felvetésére

(Mester Imre, szakoktató, 2009.12.12 02:13)

Tisztelt Novák Zsolt!
Az "E" jelzés a parkolás pontos irányát, elhelyezkedését jelöli. Úgy kell megállni és/ vagy várakozni, ahogy azt a kiegészítő táblán látja.
Ha további kérdései lennének, kérem küldje el a tábla - akár Paintben megtervezett mását, esetleg fotóját - az e-mail címemre!
Üdv.: Mester Imre, szakoktató

Válasz Josch felvetésére

(Mester Imre, szakoktató, 2009.12.12 02:09)

Elég szomorú, hogy nem tudja, miképp néz ki az a jelzőtábla. A Bírói végzés pontos volt, ugyanis:

A megállás (és ezzel a várakozás) szabályait az 1/1975. (II.5.) KPM-BM Együttes rendelet 40.§. határozza meg. E szakasz (8) bekezdése a járdán történő megállás (és várakozás) részletszabályait mondja ki.

Ezek:
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

a.) A járdán történő megállást vagy a parkolóhely tábla - a kiegészítő táblával, vagy pedig útburkolati jel engedheti meg. Ez alól de csak ez alól az egyetlen részletszabály alól a mozgássérült igazolvánnyal rendelkező gépkocsi kivétel akkor, ha az igazolvány a gépkocsi első szélvédője mögött, jól látható helyen van elhelyezve.

Az útburkolati jel felfestésére, az Önkormányzat engedélye alapján az arra felhatalmazott szervezet jogosult. Mindez a terület közműtérképén szerepel.

b.) Ez a jogszabály azokat a járműveket zárja ki a járdán megállás lehetőségéből, amelyeknek szélessége az átlagos személygépkocsiét meghaladja.

c.) E pont megtiltja a 3 m-nél keskenyebb járdán törtnénő megállást, mert ott a jármű által szabadon hagyható szélesség kevesebb, mint 1,5 m.

d.) A járdán egyáltalán nem állhatnak meg azok a járművek, amelyeknek bármelyik tengelyén mért tömege az 1 tonnát meghaladja.
E szabály eleve kizárja a tehergépkocsikat a járdán megállás lehetőségéből.

Ez a négy feltétel, ún. kognitív feltétel. Ez azt jelenti, hogy mind a négynek egyszerre kell teljesülnie ahhoz, hogy a megállás, és így a várakozás szabályosan történjék.

A mozgáskorlátozott akkor is megállhat a járdán, ha azt sem jelzőtábla, sem útburkolati jel nem engedélyezi ugyan, de a másik három feltétel azért teljesül.

KRESZ 40.§.(9):
A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.

A TÁBLA PEDIG AMELY EZT ENGEDÉLYEZHETI A "P" BETŰS! Talán látott már ilyet?! Alatta kiegészítő táblán jelezhetik a járdán való megállás módját, irányát, elhelyezkedését.
Üdv.: Mester Imre, szakoktató

kiegészítő tábla E alakkal

(Designer, 2009.12.10 07:42)

Előzőekben rosszul fogalmaztam:) függőlegesen tükrözött E jelzéssel van a tábla. A gondolatmenetemet, kérdésemet továbbra is fenntartom.

kiegészítő tábla E alakkal

(Designer, 2009.12.09 15:37)

Másodfokú birói végzéssel a kezemben kérdezném a következőket (számomra nem racionális döntés miatt):
Mit jelöl ez a kiegészítő tábla szimpla nagy "E" vízszintes és függőleges vonalakkal kialakítva rokkant parkolási tábla alatt? Valamint elérhető e egyáltalán ennek a kiegészítő táblának a leírása valahol? Mert tudtommal a magyar Kresz szabályban nincs ilyen tábla.

Köszönettel
Novák Zsolt

Magyarország

(Josch, 2009.10.25 12:53)

Egy járdán való parkolás birosági végzés érdekes indoklására lettem figyelmes. Idézek : " Jelen esetben azonban eljárás alá vont személy nem valószínűsítette, hogy a járdán való megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel meg engedte volna "
A kérdésem ! Árulja el nekem valaki , hogy mi képp néz ki az a közlekedési tábla amelyik engedélyezi a járdán való megállást illetve az útburkolati jelre is kíváncsi lennék !
Egy jó sofőr !

Válasz Nagy Zsófia kérdésére 2.

(Mester Imre, szakoktató, 2009.07.11 12:54)

N.Zs.:
Intézkedés során megállaptást nyert, hogy a nevezett a motorkerékpárjával úgy vett részt közúti forgalomban, hogy arra hatósági jelzés nem volt felszerelve, rendszámtáblával nem rendelkezik. .."

M.I.:
Ha segédmotor, akkor nem is kell, de ezt bizonyítani illik. (hatósági jelzés = rendszámtábla)


N.Zs.:
Kérdésem 2 is lenne: 1, Ha adás vételivel igazoltam, hogy a motor 50-es, tisztje e a rendőrnek megállapítani, hogy az 125-ös?!

M.I.:
Nem. De előfordulhat ilyen eset. Le kellett volna elvileg fotóznia, az a "bizonyíték".


N.Zs.:
2, Ha a járdán hajtottam be biciklist és gyalogosokat kísérve, motor járt,

M.I.:
Ha a motor jár, akkor üzemben van a jármű - ugyan nem közlekedik (a járművet toló "nagymotor" vezetője viszont forgalomban lévőnek számít!), általában nem járó motorú járművet toló személy számít gyalogosnak. Járdán "nem igazán illik" segédmotoros kerékpárt lábbal hajtani, de felhívnám a figyelmét arra is, hogy a Margitszigetre azért nem lehet behajtani szinte semmivel sem, hogy ne legyen kipufogógáz "bűz". Ez kicsit olyasvalami, mint amikor valaki úgy megy kirándulni, hogy elmegy egy tisztásig kocsival, kiszáll, megebédel, aztán visszaszáll és hazamegy! Kerékpárral lehet a járdán közlekedni, legfeljebb 10 km/ órával, segédmotor kerékpárral nem lehet. Még lakott területen kívül sem! A járda a gyalogosoké. Főleg. Véleményem szerint a Margitszigetre nem járó motorral be lehetne tolni a segédmotort. De egy humoros kérdés: A gépjárművet is? Visszatérve, nem kellett volna a motornak járni. Minek is járt? Ha befelé haladtak a szigetre...

N.Zs.:
de lábbal hajtottam, hogy ne ilyesszem meg a gyalogosokat, ez szabájtalan e? lehet 10 km/óra alatt járdán is jözlekedni nem?

M.I.:
Nem lehet.

Válasz Nagy Zsófia kérdésére 1.

(Mester Imre, szakoktató, 2009.07.11 12:53)

Mivel N.Zsófia megkeresett levélben, a válaszom onnan másoltam ide.

N.Zs.:
Interneten találtam weboldalát, aminek nagyon örültem. Az alábbi levelet írtam a fórumra, de mivel elég sürgős lenne számomra a válasz, gondoltam itt is próbálkozom, hátha itt hamarabb olvassa. Segítségét és véleményét előre is köszönöm.

Néhány hete a barátommal mentünk a Margit szigetre. Ő biciklivel, én segédmotor kerékpárral. Margit hídról behajtani tilos, kivéve bkv- tábla van. Én a járdán mentem robogóval, még a sorompó előtt a buszmegálló fényreklámja mellett parkoltam le (ahol nem zavar forgalmat), leállítottam a motort és már jöttek is a rendőrők.

M.I.:
Lakott területen és kívül sehol sem lehet menni robogóval a járdán! Ezt büntetik a rendőrök.
Lakott területen belül kerékpárúton sem közlekedhet segédmotorral, csak lakott területen kívül, ha ezt külön nem tiltja tábla, ott is csak maximum 20 km/óra sebességgel.

Első problémájuk az volt hogy 125-ös szerintük a motor, adás-vételivel igazoltam hogy 50-es. Fél óráig keresték az alvázszámot... stb.

M.I.:
Ha nem látszott köszörülés nyoma (hamisítás) akkor nem is kellett volna tovább keresni. Feltételezésem szerin Ön bizonyíthatja igazát a későbbiekben az adásvételi szerződéssel, illetve akár egy hatósági vizsgálattal ... melyet nem tudom, hogy kinek a kötelessége kifizetni. Ha biztos az igazában, egy Mozaik utcai vizsgálat (eredetiség) még mindig olcsóbb ... a 45,000 Ft.-nál biztosan.

N.Zs.:
Nincs hozzá vezetői engedélyem, majd felhvtam a figyelmét a jogostványomba a nagy A-ra.

M.I.:
"Nagy" A kategóriás vezetői engedéllyel vezethető a segédmotoros kerékpár ("M" kategória") ugyanúgy, mint a "B" kategóriással.

N.Zs.:
3-an voltak, lekrtek minden 0-ás volt, 10 év alatt sosem büntettek még meg. 2 rendőr mellettem állt, de egy minden áron hibát akart találni, mert szerinte 125-ös a motor és nincs rendszám. Ma megkaptam a Papírt.
Bírság 45.000.- indoklás:"..Rendelkezésre álló rendőri feljelentés adatai alapján megállaptom,... által vezetett Honda Pantheon 125köbcentiméter lökettérfogatú motorkerékpárt,

M.I.:
Ha erről a típusról - Honda Pantheon 125/50 FES (ez 50 cm3-es, talán a típus száma ütött szöget a rend őreinek fejébe) - vagy más maximum 50 cm3-es hengerűrtartalmú járgányról van szó, akkor az segédmotor. Leegyszerűsítve a dolgot, 50 cm3 felett már nem segédmotoros kerékpár, így rendszámköteles! A hengerűrtartalom megállapítása igen könnyű feladat egy szakszervíznek vagy, mint említettem a Mozaik utcának .. persze bizonyítani kell mindkét oldalon. Fotó készült a helyszínen? Az kicsit megkönnyítené a bizonyítást. Ránézésre nem nagyon lehet megállapítani a hengerek térfogatást 50 és 125 cm3 között.. Bár utólag is nehéz bizonyítani, hogy 50 cm3-es volt a járgány. Az AutóKlub ügyvédjét tudom ajánlani ilyen hatósági ügyekben, én inkább a KRESZ-el foglalkozom és annak oktatásával.

N.Zs.:
mert közvetlenül észlelte, amint nevezett a fenti járművel a "mindkét irányból behajtani tilos kivéve BKV" jelzőtábla ellenére behajtott a sziget területére.

M.I.:
Ez bizony szabálysértés. Kivéve BKV! a járdán sem.
folyt. köv ...

Margit sziget behajtás robogóval

(Nagy Zsófia, 2009.07.06 09:55)

Néhány hete a barátommal mentünk a Margit szigetre. Ő biciklivel, én segédmotor kerékpárral. Margit hídról behajtani tilos, kivéve bkv tábla van. Én a járdán mentem robogóval, még a sorompó előtt a buszmegálló fényreklámja mellett parkoltam le (ahol nem zavar forgalmat), leállítottam a motort és már jöttek is a rendőrők. Első problémájuk az volt hogy 125-ös szerintük a motor, adás-vételivel igazoltam hogy 50-es. Fél óráig keresték az alvázszámot... stb. Nincs hozzá vezetői engedélyem, majd felhvtam a figyelmét a jogostványomba a nagy A-ra. 3-an voltak, lekrtek minden 0-ás volt, 10 év alatt sosem büntettek még meg. 2 rendőr mellettem állt, de egy minden áron hibát akart találni, mert szerinte 125-ös a motor és nincs rendszám. Ma megkaptam a Papírt.
Bírság 45.000.- indoklás:"..Rendelkezésre álló rendőri feljelentés adatai alapján megállaptom,... által vezetett Honda Pantheon 125köbcentiméter lökettérfogatú motorkerékpárt, mert közvetlenül észlelte, amint nevezett a fenti járművel a "mindkét irányból behajtani tilos kivéve BKV" jelzőtábla ellenére behajtott a sziget területére. Intézkedés során megállaptást nyert, hogy a nevezett a motorkerékpárjával úgy vett részt közúti forgalomban, hogy arra hatósági jelzés nem volt felszerelve, rendszámtáblával nem rendelkezik. .."

Kérdésem 2 is lenne: 1, Ha adás vételivel igazoltam, hogy a motor 50-es, tisztje e a rendőrnek megállapítani, hogy az 125-ös?!
2, Ha a járdán hajtottam be biciklist és gyalogosokat kísérve, motor járt, de lábbal hajtottam, hogy ne ilyesszem meg a gyalogosokat, ez szabájtalan e? lehet 10 km/óra alatt járdán is jözlekedni nem?
Egyépként parkoló a járdán ahol motor és bicikli is parkolt előttem 5 m-el volt. Szintén behajtani tilos tábla után. Bár én túl mentem a parkolón 5m-el.
Szeretnék visszaírni a rendőrségnek. Kérdésem az lenne jogos e a felháborodásom mindkét esetben. (sajnos munkanélküli vagyok, ha akarnám se tudnám kifizetni, de nem is tartom jogosnak a büntetése)
Mielőbbi válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel: Nagy Zsófai rnagyzsofia@gmail.com

2. válasz Csilla felvetésére (megállás)

(Mester Imre, szakoktató, 2009.06.25 20:04)

Tisztelt Hölgyem!

Nagyon örülök, hogy jobban is elmélyedhettünk a kérdésben!
Jól látja a jogszabály 40/5/b paragrafusa vonatkozik a felmerült problémára. Azonban, mint szakoktató, kiegészíteném azzal, hogy tulajdonképpen "mi" nem a jogszabályt, hanem a jogszabály értelmezését tanítjuk. Ezért van a tanfolyam, és hasonló ok miatt tanuljuk iskolában a tantárgyakat ...
Magyarra lefordítva a jogszabályt:
Az útburkolati jelek vagy látszanak vagy nem. Ennek oka lehet kopás vagy eleve nem festik fel egyértelműen értelmezhető vagy kis forgalmú helyeken (pénzügyi ok miatt is). Nem kötelező záróvonallal elválasztani a kétirányú úttest két oldalát, lehet a vonal "Terelővonal" is (szaggatott). ha ez sem látszik, akkor az úttest KÉPZELETBELI felezővonaláról beszélünk, melynek felmérése nem szabad hogy gondot okozzon egyetlen vezető engedéllyel rendelkezőnek sem.
Összefoglalva a pár helyen említett "3 méter"-t. El kell férnie a megállt jármű mellett egy forgalomban közlekedő járműnek irányváltoztatás (!) nélkül. Ezért kell kihagyni megállásnál 3 métert, az említett esetben a képzeletbeli felezővonalig.
Az említett út, kb. 5 méter széles kétirányú úttestjén valóban senki nem állhatna meg az úttest egyik oldalán sem. Ha erre külön jelzőtábla és/ vagy útburkolati jel nem ad engedélyt.
"Tehát erre a hivatkozásra könnyen kapok ilyen kitérő választ." >>> az önkormányzat (közterület-felügyelet) vagy a rendőrség jogosan bírságolhatna az említett helyen ...
Felhívom szíves figyelmét, hogy a http://nemmegyakresz.gmail.com e-mail címre tud képeket küldeni, illetve a 06 20 345 1489-es számon elér.

Balesetmentes közlekedést!

Tisztelettel: Mester Imre, szakoktató


Bp. (Csilla, 2009. 06. 19. 15:59) kieg.

(Csilla, 2009.06.25 16:30)

Tisztelt Uram!
Köszönöm körültekintő válaszát!
Szeretnék azonban a kapott információk birtokában még néhány pontosítást írni és kérni. Szeretném pontosan alátámasztani (egyelőre még "vélt") igazamat az érintettek felé. (A KRESZ könyvben a 40§ 5/b-t találtam, ami csupán megközelíti a problémát, de ott záróvonalról ír,kérem javítson ki, ha lehetséges pontos ide vonatkozó §-sal.)
Ez egy Bp-i kertesház-negyed,(van egy meredek lejtő a kapukijárónál:), az utca kétirányú (útborkolati jel nélkül), szélessége járdánk szegélyétől, egy adott (a kapubejáróval szemben parkoló autóIG) 3,5 m.
(Az marad kérdés számomra, h tulképpen senki sehol nem állhatna, mert a képzeletbeli felezővonal (kb. 5m széles utcán), parkolással, sehol sem 2,5 m-re lesz a parkoló járműtől. Tehát erre a hivatkozásra könnyen kapok ilyen kitérő választ.)
Köszönöm türelmét és segítségét!
Csilla
ui: (Az utca más részein ez azért nem gond, mert a kapukijárók egymással szemben vannak vagy a gépkocsi tulajdonos az ingatlanon belül parkol. Nekünk sem volt ilyen gondunk 1970 óta, egy társasház 2007-es megépüléséig, esetenként cégautós-, vagy garázst meg nem vásárolt tulajdonossal.)De ez már csak a mellékes kiegészítés.
Köszönöm és
Balesetmentes közlekedést kívánok!

Válasz Csilla kérdésére

(Mester Imre, szakoktató, 2009.06.19 20:32)

Tisztelt Csilla!
Kapubejáró előtt csak megállni szabad, parkolni (várakozni) nem, a hatályos KRESZ szerint. Megállni legfeljebb 5 percig szabad, ha a vezető vagy az arra jogosult személy a járműnél vagy annak látó,- és hallótávolságában marad. Ezenkívül a folyamatos fel,- és lerakodás idejére akármennyi időre megállhat (ez nem várakozás). Utóbbi és minden esetben is biztosítani kell a kapun ki,- és be haladni szándékozó jármű szabad elhaladását (ezért kell látó,- és halló távolságban maradni). Kétirányú forgalmi úton - és, ha jól értem az út kétszer egy sávos, vagyis az egyirányú közlekedésre egy sáv van kiépítve - két eset lehetséges:
- az Önök felőli sáv 2,5 m széles, ha fel van festve az útburkolati jel
- az Önök felőli sáv 3 méter széles, ha nincs felfestve útburkolati jel
... tehát minimum ennyi hely már van.
A szemközti oldali sávban "magában" nem várakozhat jármű, csak ha azt engedélyezték, illetve a képzeletbeli vagy valóságos felezővonalig a várakozó jármű minimum 3 méter helyet hagyott és a megállás vagy várakozás nem tilos, illetve várakozóhely van kialakítva a járda mellett.
E dolgokból következően 2,5 (3) + 2,5 (3) = 5 (6) méter helynek biztosan kell lennie. Most nem foglalkoztam a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttal, mivel értelmezésem szerint a helyszín nem ilyen kialakítású.
Mindenesetre érdekes lehet, hogy a kapukijáró megvan, de nincsen lejtő az úttestig, hanem a "járdáról" kell óvatosan "leugratni" ... láttam már pár hasonlót, érdemes lenne egy önkormányzati-hivatali egyeztetés után megcsináltatni az úttesthez vezető utat.
Üdvözlettel M.I. (06 20 345 1489)

Bp.

(Csilla, 2009.06.19 15:59)

Tisztelt Uram!

Kerteháznegyed, kétirányú utca. (A kapubejárónk előtt járda, aminek úttes felőli szélén egy villanyoszlop áll. Ez azért érdekes, mert a gépkocsi orra csak akkor fordítható el kiálláskor, ha már azt is elhagyjuk.)Tehát a kifordulást az úttestre már csak az úttesten kezdhetjük meg, addig egyenesen tolatunk egy közel 4 méteres autóval, szintkülönbséggel, mert a járda magasabban van jóval mint az úttest. Viszont gyakori, h a kapubejárónkkal szemben parkolnak (töbszöri kérés ellenére is), így csak oda-vissza y-okkal tudunk kiállni kertünkből. A járdaszegélyünk és a szemben parkoló másik autó között hány méternek kellene maradnia, az adott körülményeket tekintve?
Előre is köszönö válaszát!!!
Cs

Telefonszámom megváltozott

(Mester Imre szakoktató, 2009.05.19 23:19)

Új számom:
06 20 345 1489
(hamarosan kijavítom a portálon is)

Válasz Gaál Zsuzsa felvetésére

(Mester Imre szakoktató, 2009.05.19 23:17)

Kedves Zsuzsa! A portál ezen oldalán részletesen foglalkoztam a járdán parkolás "rejtelmeivel". Link: http://www.nemmegyakresz.eoldal.hu/cikkek/publicisztika/elfeledett-kresz-szabalyok
Üdvözlettel: Mester Imre szakoktató
És idézem is válaszom
"meddig járda a járda?
út szélétől az épületig? ha az több mint 5 méter és közte virágos kert is van?"
A KRESZ egyértelműen fogalmaz: "az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más ..."
A járdán való megállásnak és várakozásnak feltételei vannak:
Ha tábla engedélyezi, akkor (és kizárólag), mert a járdán "tartózkodásnak" szabályai vannak;
- az 1 tonnánál nem nagyobb tengelyterhelésű járművel, ha a gyalogosok részére minimum 1,5 méter helyet hagy, illetőleg a járda felénél többet nem foglal el. Valamint a várakozóhelyet jelölő vonalak szerint kell.
Ha tábla (tábla az úttestre vonatkozóan tilt) tiltja a várakozást Mozgássérült, illetőleg az őt szállító személy a járdán a fenti szabályok szerint megállhat, várakozhat.
A parkosított vagy zöld területen való megállás illetőleg várakozás közterületi szabálysértés, tehát tilos.
Tudomásom szerint, ha a példa szerinti "járda" betonrétegből és homok vagy kavicsrétegből áll (tehát semmi "zöld"), akkor nem veszik szabálytalanságnak. Egyébként a helyi önkormányzatnál is megmondják, hogy ott szabad-e parkolni vagy nem. Nyilván a taxi parkoló helyett valami más szándékuk van.
A "járdának" számító" hely "kövezett része" is járda - nincs rá külön szabályozás, csak önkormányzati ügyfélszolgálaton a kérdés erre vonatkozóan. Az 1 T tengelyterhelés korlátozást a járdák védelme érdekében "találták ki", gondoljuk el, mi lenne a kövezett résszel?
A "P" betűs jelzőtábla vagy a folytonos fehér útburkolati jel a járdán (vagy egyszerre mindkettő) jelzi az engedélyezést a járdán való parkolásra. Más esetben nem szabad ott parkolni, hiszen az a gyalogosan közlekedőké.
Gyalogúton megállni és várakozni tilos!
Kérdezősködjön az önkormányzatnál az említett szakaszok jogszabályi tiltásai iránt!

szuzes@citromail.hu

(Gaál Zsuzsa, 2009.05.19 09:15)

Üdvözletem!
Nekem parkolással kapcsolatos kérdésem lenne. A házunk előtti járdán a szemben lévő ház autói parkolnak. A járda kb.1,5 méter széles, hetente két nap szemétszállítás történik. Rendszeresen vitázunk a szemközti lakóval, hogy legalább azt a 2 méteres részt, ami a kapunk előtt(nem kocsi kihajtó) van, hagyja szabadon.Előfordult, hogy úgy eltorlaszolták a kukát, hogy a Főkefe nem vitte el, mert nem fért hozzá. Természetesen a szomszéd arra hivatkozik, hogy közterület, így oda áll ahova akar. Szeretném megkérdezni,van-e erre valamilyen Kresz szabály, vagy közterület szabály, vagy csak egyszerűen a másik ember kulturáltságára (?) kellene várjunk?
Nagyon megköszönöm válaszát!
Üdv.:
Gaál Zsuzsa


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Következő »